Publicaciones

Affichage de 1 à 10 sur 873


  • Proceedings/Recueil des communications

H2PTM’19. De l’hypertexte aux humanités numériques

Ioan Roxin, Imad Saleh, Nasreddine Bouhai, Sylvie Leleu-Merviel, Yves Jeanneret, Manuel Zacklad, Luc Massou

Les humanités numériques constituent un champ mouvant incluant recherche, enseignement, études et pratiques. L’objectif est ici de comprendre les implications et les opportunités du numérique comme un média, un objet d’étude, voire un véritable écosystème.Les sciences humaines et sociales (SHS)...

H2PTM’19 : de l’hypertexte aux humanités numériques, Oct 2019, Montbéliard, France. Iste Ed., 2019, 9781784056513; 9781784066512. ⟨hal-02331579⟩

  • Article dans une revue

Framework for the evolution of acquiring knowledge modules to integrate the acquisition of high-level cognitive skills and professional competencies

Bruno Warin, Christophe Kolski, Mouldi Sagar

The changing profile of students, the expectations of business and the capabilities offered by Information and Communication Technologies (ICT) makes it necessary to change teaching practices, particularly in higher education. This paper proposes a methodological framework destined to force...

Framework for the evolution of acquiring knowledge modules to integrate the acquisition of high-level cognitive skills and professional competencies: Principles and case studies. Computers and Education, 2011, 57 (2), pp.1595-1614. ⟨10.1016/j.compedu.2011.02.013⟩. ⟨hal-03285438⟩